woensdag 29 november 2017

Sinterklaas

6 december is het Sinterklaas. Ik vond Sinterklaas super leuk toen ik klein was. Nu ook nog maar het is een beetje anders. Toen ik klein was, want je denkt echt van Sinterklaas komt misschien zou hij vannacht komen of morgen. En welk cadeautje zou ik krijgen, ik zei elke Sinterklaas tegen mama en papa, ik ga de hele nacht opblijven en dan kan ik Sinterklaas zien. En zijn paardje en ik ben flink geweest dus krijg ik iets leuks van Sinterklaas. Maar op school waren er een paar grotere die aan de kleinere het geheim van Sinterklaas vertelden. En toen kwam één van mijn beste vriendinnen dat zeggen. Dat ze dat gezegd hadden ik wilde dat niet geloven, ik was zeker dat het niet waar was. Toen mijn papa mij en mijn zus van school kwamen halen vroeg het of het waar was. En hij zei dat het waar was, ik wist van dan het geheim van Sinterklaas. Ik was heel boos maar vooral teleurgesteld. Sinterklaas was voor mij echt een magisch lieve man. Die mij kon zien en kon horen. Ik voelde me zo triest ik wilde het niet geloven maar ik wist het en dan is de magie van Sinterklaas een beetje weg. Nu zit ik in het zesde leerjaar en vind ik dat niet zo erg meer. Ik vind het nog altijd wel jammer, maar nu speel ik zelf mee en da's ook leuk.

Saartje
klas 6