woensdag 22 november 2017

Er niet bij voelen

Soms voel ik me er niet bij. Bij de groep in de klas. Iedereen doet dingen samen en als ik iets met iemand anders wil, willen ze soms niet. Ik zeg niet dat ik er me nooit bij voel maar wel soms. Als er iets aan de hand is met iemand anders mag iedereen het weten maar ik niet. De groep nu hoort heel goed samen maar niet iedereen is zo comfortabel. Sommigen hebben soms geen respect voor anderen en voor andere spullen. Van de klas of van iemand anders. Ik praat niet alleen over anderen maar ook over mezelf. Soms word ik zelf ook vaak boos omdat ik dan denk dat zij boos zijn op mij maar ze willen me gewoon helpen. Hoe ik dat weet is omdat als ik eens boos ben geweest zonder dat dat moest dan denk ik later aan waarom ze boos waren of wat ik verkeerd deed. Ik denk daar vanzelf aan. Door Wim. Hij zei dat als iemand boos op me is, ik eerst moet nadenken waarom zij of hij boos is op mij. En dan pas reageren voor ik iets verkeerd zeg of doe. Ik wil hier zeggen dat je wel beste vrienden mag zijn maar dat je iedereen er bij moet laten. En ook als groep, ook al ben je niet haar of zijn beste vriend of vriendin.

Anoniempje II
klas 5&6