woensdag 29 november 2017

Hondjes

We hebben sinds donderdag 2 honden. Een puppy en een mama. De mama heet Laika en de puppy heet Ziva. Ze zijn allebei heel erg lief. Ziva bijt soms nog eens maar ze bijt niet door. Laika is net geopereerd. Ze hebben haar baarmoeder eruit laten halen. De katten zijn niet zo blij ze blijven maar boven. De honden mogen niet in de gang want daar staat het katten eten. Als ze durven gaan de katten nog eens naar beneden in de gang voor te eten. Ik vind het wel jammer dat ze bang zijn voor de honden. Maar ik snap het wel. Ik weet dat het even zal duren voor dat de katten en de honden vrienden zijn. Maar ik kijk er nu al naar uit. Ik hoop dat de katten niet te bang worden. Want eigenlijk moeten ze niet bang zijn. Want de honden doen niets. Soms moet ik zelf de katten naar de gang dragen want anders gaan ze niet. Ziva moet vaak in de bench van de dokter. Maar als ze in de bench zit kijkt ze altijd zo zielig. Ik steek dan stiekem mijn hand door de bench en aai haar een beetje. Normaal moet ik haar met rust laten. Maar als ze rustig is dan laat ik haar met rust. Want anders wordt ze wakker. Als ik 's ochtends opsta dan blaft Laika. Ik weet niet hoe dat komt. Normaal blaft ze niet. Maar ik denk dat het komt omdat Ziva 's ochtends in de bench zit en dat Laika wil dat ze eruit gaat. Ziva is nog niet zindelijk dus ze plast overal in het huis. Van mama mag Ziva niet meer in de zetel vanzelf want anders gaat ze er een gewoonte van maken om te plassen in de zetel. Ze mag eigenlijk wel in de zetel maar we moeten haar heel goed in de gaten houden. Laika is heel erg flink maar ze kent geen commando's. Ze doet haar eigen zin. Laika is heel erg mager. Dat komt omdat haar vorige baasje haar te weinig eten gaf. Blijkbaar had hij nog honden. En hij deed niets met die honden. Dan is de politie gekomen en ze hebben de honden meegepakt naar het asiel. Blijkbaar was Laika ook zwanger maar dat wisten de mensen van het asiel niet. Dan is ze bevallen. Maar ze wilde haar kindje niet hebben om dat ze te mager was. Toen Donald en mama hoorden dat ze de puppy mochten hebben hebben ze ook de mama meegebracht. Want Donald vond het anders zo zielig. Ik ben heel erg blij met de hondjes. Ik wandel soms eens met Ziva want Laika trekt te veel. Ik vind ze allebei heel erg lief.

Myrddine
klas 5