dinsdag 6 oktober 2015

Roken

Ik vind het super erg dat er gerookt wordt. Het moet gewoon stoppen, maar het brengt zo veel geld op dat ze het niet willen stoppen. Het stoort mij gewoon al die mensen die roken. Als ik onlangs in het stad aan het wandelen was, zag ik veel mensen met een sigaret in hun hand. Het ergste van al is dat ze die sigaretten op de grond gooien. Roken is echt vervuilend voor de natuur, voor de mensen die het doen, maar ook voor de mensen rond om hen. Het is gewoon super vies. Je moet eens denken dat je die vieze stoffen inademt. Het stinkt dan ook nog eens vreselijk. Ik vraag me af hoe je daar nu in godsnaam aan verslaafd kan zijn. Maar dit komt natuurlijk door die vreselijk verslavende stoffen die in sigaretten zitten. Het ergste vind ik roken als je zwanger bent. Voor de baby is dat super ongezond, de baby is soms misvormd. Vaak worden ze te vroeg geboren of sterven ze zelfs. Er moeten wetten zijn voor roken: bijvoorbeeld niet roken in de auto, niet binnen waar er kinderen bij zijn, niet meer je sigaret gewoon op de grond gooien en ook niet waar er andere mensen bij zijn die het niet aangenaam vinden als je rookt. Ik hoop dat deze wetten er snel komen en de rokers hun steentje bijdragen door al geen sigaretten meer op de grond te gooien, dan zal het al veel beter zijn. Mijn opa heeft ook gerookt en hij is gestopt. Ik vind dat super knap van hem want ik weet dat dat niet gemakkelijk is.
Denk er dus nog eens over na om te stoppen met roken en sta er eens bij stil hoe vervuilend en gevaarlijk een sigaret is.

Maya
klas 6