maandag 5 oktober 2015

Dictie

Dit schooljaar is mijn eerste jaar dictie in het conservatorium van Brugge. Samen met Maya ga ik er iedere zaterdagmorgen met de fiets naar toe. Dan komt Maya naar mijn huis en vertrekken we samen naar de dictie. De vorige 2 weken was er geen les omdat de juf zelf een voorstelling moest doen, dat vond ik wel jammer. Nu zijn we nog niet echt bezig met dictie maar meer met improvisatietoneeltjes. Normaal gaan we volgende les beginnen met de echte dictie. Dan krijgen we een bundel met allemaal tekstjes of gedichtjes in die we dan moeten leren. Voor degene die niet weten wat dictie is, dictie is leren werken aan je uitspraak en als je een voorstelling moet doen dat je dan luid en duidelijk kan spreken. Vroeger moest je in plaats van 1 jaar dictie te volgen, 4 jaar doen voordat je naar de toneelles kon gaan. Het is een toffe groep en vooral een grappige en leuke juf. Ik doe heel graag toneel, ik vind het vooral leuk omdat ik er helemaal mezelf in kan zijn. Het mooie aan toneel spelen is dat je eens in de huid van iemand anders kan kruipen. Mijn grote droom is ook om later actrice te worden, het lijkt me zo leuk om van je hobby je beroep te kunnen maken.

Luna
klas 6