zaterdag 28 januari 2017

Zelfmoord

Ik denk eigenlijk veel na over mensen die zelfmoord plegen. Ik vraag me soms af waarom mensen dit doen. Zou het het pijn doen? Je moet er wel heel zeker over zijn als je zelfmoord wil plegen. Er zijn heel veel manieren om zelfmoord te plegen. Ik snap soms niet waarom mensen het doen. Is het misschien omdat ze gepest worden? Of wil die persoon gewoon een einde maken aan zijn/haar leven? Ik weet het allemaal niet. Maar ik ga het zeker nooit zelf doen.
Zelfmoord het woord alleen al klinkt eng, het moet ook zeer eng zijn als je het ziet gebeuren of als je op het punt staat om het zelf te doen. Zou je eigenlijk zenuwachtig zijn moest je zelfmoord gaan plegen? Of juist gestrest? Of misschien wel boos,verdrietig? of voel je eigenlijk helemaal niets? Zoveel vragen maar nooit een antwoord.
Zijn sommige mensen niet gewoon gek? De I.S. bijvoorbeeld ze plegen zelfmoord zonder reden, misschien hebben ze wel een reden, maar niemand zal het ontraadselen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, als je verdrietig of boos bent praat erover met iemand en ga geen zelfmoord plegen. Je kan nog steeds een oplossing vinden en er staat nog een heel mooi leven op je te wachten.

Jade
klas 6