donderdag 26 januari 2017

Mijn gemis

Zelf vind ik iemand missen best moeilijk, soms vraag ik me wel eens af of het verkeerd is om iemand te missen. Ik vind dat niet, iemand missen is gewoon normaal! Iedereen mist toch wel iemand of niet soms? Ook al heb je diegene al een paar jaar geleden verloren, je mist hem of haar nog altijd.
In je leven moet je veel afscheid nemen. Ik zit nu in het 6de leerjaar dus moet ik op het eind van het jaar ook afscheid nemen en ik zal Wimmy en heel de klas zo hard missen. Maar daar probeer ik nog niet te veel aan te denken.
Ik mis mijn opa die een paar jaar geleden is gestorven. Ik heb nog een opa die is overleden maar die mis ik eigenlijk nooit want ik heb hem nooit gekend. Maar ik mis ook mensen die nog leven zoals de oud-leerlingen die ook op deze school hebben gezeten. Het is gewoon normaal als je iemand mist. Als ik iemand erg mis dan praat ik erover met iemand die ik vertrouw. Soms moet ik dan wat huilen maar ik ben dan toch blij dat ik erover heb gepraat. Mijn ouders zijn gescheiden dus als ik bij mijn mama ben dan mis ik ook wel eens mijn papa en omgekeerd natuurlijk ook! De helft van mijn familie woont in Sint-Niklaas dus die zie ik ook niet zo vaak en soms mis ik die ook wel.

Juliana
klas 6