zondag 29 januari 2017

Middelbaar

Ik ben wel benieuwd hoe het in het middelbaar is.
Mijn mama is al een keer naar een school gaan kijken in Oostende. Naar die school ga ik ook eens gaan kijken of ik het wel wil. Maar hoe mijn mama er over sprak, leek het wel een toffe school want ze werken daar ook met weekpakketten. Dat vind ik wel tof. Mijn mama gaat ook eens in Aalter kijken.
Ik wil echt weten hoe het in het middelbaar is want soms heb je kinderen die je meesleuren in iets. Want sommige kinderen als je niet meedoet, pesten ze je wel. Maar je mag je er echt niks van aantrekken en zeker niet meedoen. Je moet ze niet nadoen maar altijd jezelf blijven. Want als je jezelf niet meer bent, gaan ze je verder sleuren. Bij mijn broer was dat ook eens. Ze zeiden:'Je moet toch niet studeren, waarom moet je goeie punten hebben?' Maar mijn mama kwam er dan achter dat hij helemaal van achter in de klas niet aan het opletten was, dat hij hele de tijd aan het praten was en wist dan niet wat er gebeurd was in de les. En hij wist dan niet wat hij moest studeren. En dan als mama het wist zat hij heel de tijd vooraan maar niet meer naast diegene die hem beïnvloedde. Dus daarom moet je jezelf blijven in het middelbaar en niet naar de anderen luisteren want dat zijn geen echte vrienden.

Tine
klas 6