zondag 29 januari 2017

De opwarming van de aarde

Eigenlijk ben ik redelijk veel bezig met de opwarming van de aarde.
Ik zou me echt niet kunnen voorstellen dat binnen 30 jaar heel ons mooi huis onder water staat! Iedere keer als iemand daar over begint, sla ik helemaal in paniek.
Kennen jullie het programma “Als de dijken breken”? Blijkbaar zou dat akelig eng zijn!
Soms zeg ik:“Probeer toch een beetje op het milieu te letten.” Maar dat helpt toch niet! Want ik zeg dat maar tegen de helft van de familie. Dat is nog lang niet zoveel als heel België, laat staan heel Europa! En dat vind ik eigenlijk super jammer!
Mijn papa zegt ook dat als ik alleen zal gaan wonen dat ik een beetje meer naar het binnenland moet gaan trekken. Ik moet dat ook doorzeggen aan mijn kinderen later.
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen:“Willen jullie A.U.B een beetje meer op het milieu letten?!”

Jolien
klas 6