zaterdag 12 november 2016

Scholen

Ik ben al in 3 scholen geweest. De eerste was de oefenschool daar ben ik tot het eerste leerjaar geweest maar daar werd ik gepest. Dat vond ik niet tof maar toen heb ik het verteld aan mijn ouders. Zij zijn naar de school gegaan en hebben alles verteld en de school zei dat ze gingen proberen om het op te lossen. Maar dat lukte niet.
Ik ging naar een andere school, de Steinerschool. Het had voor- en nadelen. Voordelen? Ik zou niet meer gepest worden dacht ik. Maar nadeel, mijn vrienden waren daar gebleven. Dat snap ik want de nieuwe school was in Brugge, een stukje verder dan Torhout. Dus de eerste keer op mijn nieuwe school ging het eerst goed. Maar dan ging het fout. Een jongen begon me te pesten. Eerst was het maar een beetje duwen. Maar na een tijdje begon hij te duwen en toen werd ik boos. Hij ging naar de juffen en meesters en hij zei:'Hij heeft mij geduwd.' Terwijl het omgekeerd was. Hij had mij geduwd en zo ging het door. Na ongeveer een jaar kwamen mijn ouders er achter. Zij wilden het niet meer proberen want in mijn vorige school werkte het ook niet en ze hadden geen zin om hetzelfde verhaal te horen als
in mijn eerste school. Toen ging ik naar mijn derde school waar ik nu nog steeds zit. Met nu een superleuke meester Wim. Hier ben ik nog niet gepest, dat vind ik fijn. Daarom wil ik het zesde hier nog doen. En eigenlijk zelfs al staat er me iets in de weg, ik blijf hier.

Casper
klas 5