zaterdag 12 november 2016

Dansen

Ik dans al van mijn 6 jaar. Ik begon met ballet dat was lastig want ik was niet lenig ... nog altijd niet eigenlijk ;) Dat heb ik 3 jaar gedaan maar ik werd oververmoeid, toen ben ik gestopt. Ik heb dan 1 jaar modern gedaan en 1 jaar hip hop. Ik doe nu urban pop en modern jazz. Dansen geeft mij een vrij gevoel en ik krijg het gevoel dat ik zweef. Het nadeel is dat ik niet lenig ben. De opwarming voelt soms als een marteling (niet echt maar het is niet leuk). Soms moet ik huilen omdat ik niet lenig ben, dat ligt redelijk gevoelig. Ik heb ook vriendinnen bij de dansles: Britt, Amy en Paris. Ik hou van dansen en dat blijft zo. Ik hoop dat ik later in shows mee mag doen.
Wat niet klopt is dat dansen geen sport is. Danseressen oefenen elke dag en dansen tot hun voeten bloeden. Misschien snappen de mensen dat niet omdat het niet zo stoer is om te dansen. Maar als je zelf danst, snap je hoe lastig het is.
Ik zal proberen om altijd te dansen.

Noa
klas 5