woensdag 30 november 2016

Donald Trump

Er is een nieuwe president in Amerika, zijn naam is Donald Trump.
Ik ben er zelf niet zo blij mee, ik ben bang dat hij iets verkeerds gaat doen in Amerika. Hij zegt dat rijke mensen vrouwen mogen aanraken zonder toestemming en armen mogen dit niet. Ik vind dat niet kunnen, want je vraagt altijd toestemming om iemand, ben je nu een vrouw of een man, aan te raken. En geld heeft hier niets mee te maken.
Hij wil ook een muur tussen de grens van Mexico en Amerika zetten, hij vind dat arme Mexicanen niet in Amerika mogen komen wonen. Hij zegt: 'Wanneer Mexico zijn mensen stuurt, sturen ze niet hun beste mensen. Ze sturen mensen die veel problemen hebben en zij brengen die problemen mee naar ons. Ze brengen drugs mee. Ze brengen misdaad mee. Het zijn verkrachters. En enkelen veronderstel ik, zijn goede mensen.'
Ik vind niet dat hij zo mag spreken over de mensen van Mexico. Van mij mocht Obama gerust nog enkele jaren president blijven. Nu is Trump 4 jaar president. Ik hoop dat hij niet zo is zoals iedereen zegt, wat je hoort op de radio of op tv ziet.
Ik ben blij dat ik in een normaal, gewoon land woon met een super koning.

Jade
klas 6