zondag 16 december 2007

Stop het pesten

Pesten waarom bestaat het?
Het enige wat je doet is mensen verdrietig maken. Pesten leidt soms tot zelfmoord. Iedereen weet wat pesten is, maar weet iedereen ook hoe het voelt om gepest te worden? Als je dat tegenkom wat moet je dan doen? Het enige wat je kan doen is mensen uit elkaar halen of zeggen dat het verkeerd is.
Hoe kan je pesten? Slaan, uitsluiten, uitmaken, enz… soms willen kinderen niet meer naar school komen omdat andere kinderen hen verdrietig maken. Ik ben zelf ook al gepest geweest en ik weet hoe het voelt als klasgenoten mij uitmaken voor allerlei dingen. Ik wil dat niet meer meemaken want daardoor voelde ik mij soms niet zo lekker als ik in de klas zat. Niet alleen kinderen worden gepest maar ook oudere mensen. Mijn papa vertelde mij dat er in de krant stond dat er een postbode gepest werd en dat hij zelfmoord gepleegd heeft. Als kinderen of volwassenen daar niet mee stoppen, zullen er nog meer mensen ongelukkig zijn. Daardoor kunnen nog meer mensen zelfmoord plegen.
Dus STOP met PESTEN!!!

Joyce
klas 6