dinsdag 4 december 2007

Afscheid van een vriend

Donderdag 15 juni 2006. Het was een grijze donderdag. Het leek een gewone dag maar dat was het niet. Ik was ziek dus ik was thuis. Mijn papa ging gewoon met de hondjes gaan lopen. Opeens ging de telefoon, mama moest zo snel mogelijk met de auto komen. Ik wist niet wat er was gebeurd. Toen zei mama dat Corry mijn hondje was aangereden en naar de dierenarts moest. Ik was wel bang omdat ik heel veel van mijn hondje hield. Ik mocht niet mee naar de dierenarts. Maar toen ging de telefoon opnieuw….het was mama, ze zei dat alles goed was en dat ze zo naar huis kwam. Eén ding, Corry moest bij de dierenarts blijven. We zijn even naar Corry gaan kijken. Ik was best wel een beetje bang want je weet niet hoe ze er uit ziet. En toen zag ik haar, ze was al aan het janken en piepen van blijdschap dat ze ons zag. Ik was wel blij omdat ze toch nog kon lopen. We gingen naar huis en ik was verdrietig en toch blij. Blij omdat ik wist dat ze nog leefde en verdrietig omdat ze bij de dierenarts moest blijven. We zaten in de auto op weg naar huis. Daar ging de gsm van papa. Ik had het gevoel dat het over Corry ging. Papa zei de naam van de dierenarts en toen wist ik het, het ging over Corry. En papa zei:”Corry is overleden”. Eerst geloofde ik het niet. Maar ik moest het wel geloven. We moesten allemaal huilen en huilen. Het was verschrikkelijk om te horen. Ik was zo verdrietig, niet normaal.
Het was zo raar, en zo stil. We gingen Corry begraven. Papa was al een kuil aan ‘t graven. Toen we haar aan ‘t begraven waren, was het heel moeilijk voor ons, we waren heel emotioneel. En toen ze begraven was, ging ik met mijn vriendinnen spelen. Maar ik kon niet spelen want ik kon Corry niet uit mijn hoofd zetten. De eerste week at ik bijna niets, een stukje vlees en een aardappel. Dat was alles want als ik een stukje in mijn mond stak moest ik al huilen. Plus ik kon echt niet slapen. Maar dat ging over en ik ging weer eten. Elke maand, de 15de, dacht ik aan Corry. En nu maandag 3 december 2007 denk ik nog steeds aan Corry. Ik moet nog steeds huilen maar veel minder. Waarom ging mijn Corry dood?

Mies
klas 6