dinsdag 18 december 2007

Kerstmis

In de klas is er al een volledige kerstsfeer. Er staat al een kerstboom met slingers en lichtjes. Het enige wat ontbreekt zijn de pakjes … hihi. Kerst vind ik het gezelligste feest. Iedereen van de familie komt samen. We zingen kerstliedjes en krijgen cadeautjes. Maar het belangrijkste vind ik dat er vrede is op Kerstmis. Want de geboorte van Jezus is een tijd van vrede. Ik vind het ook wel erg dat er zoveel oorlog is en daarom moet Kerstmis een teken blijven van vrede. Ik hoop dat al dat vechten eens ophoudt! Een dag zonder oorlog zou de beste Kerstdag ooit zijn.
Ik ga ook graag naar de kerstmarkt. Dat is ook wel eens leuk, alle lichtjes in het stad en overal muziek. Maar wat ik het liefst doe, is een lekkere wafel eten. Zo een met veel slagroom want die van op de kerst markt zijn de beste omdat ze vers worden gebakken.
Voor mij is Kerstmis ook nog eens het tofste en leukste feest!
Ik wens iedereen alvast een prettige Kerstmis en hopelijk vallen er dit jaar eens sneeuwvlokjes!

Brecht
Klas 6