dinsdag 1 september 2009

De wereld rond in je eentje

Laura Dekker is een meisje van 13 die de wereld wil rond zeilen in haar eentje. Het idee lijkt misschien wel een beetje gek. Maar het is wel een super avontuur dat bijna niemand meemaakt. Maar natuurlijk kan dat niet zo maar, de kinderbescherming wil er een stokje voor steken en haar droom afnemen. Moest ik Laura zijn dan zou ik dat niet zo maar laten gebeuren. Maar dat doet ze ook niet. Ze houdt moedig vol en laat haar droom niet afnemen. Natuurlijk begrijp ik de kinderbescherming wel, stel je voor dat er iets gebeurt. Misschien komt ze terecht in een zware storm dan kan ze wel gered worden maar dat kan het leven van iemand anders kosten. Misschien moet ze wel nog een jaar wachten en haar beter voorbereiden want zo'n reis is niet niets. Het zou niets voor mij zijn want de reis duurt waarschijnlijk 2 jaar. En ze is nog leerplichtig en de lessen via internet volgen is volgens mij niet hetzelfde. Wat de overheid zal beslissen blijft een raadsel.

Anaïs
klas 6

ps Je kan alles volgend op Laura's site http://www.lauradekker.nl/