zondag 10 mei 2009

Zilver

Het is een tijdje geleden dat ik over het roeien heb verteld. In het voorjaar zijn er al een paar wedstrijden geweest waar ik aan mee heb gedaan. De eerst was een internationale wetstrijd. Er waren Engelsen, Nederlanders, Fransen en zelf Cyprioten. Op die internationale wedstrijd was ik de negende van de veertien. En op het Belgisch kampioenschap was ik zevende van de twaalf. Maar vorige week zaterdag was er een duathlon. Dat is lopen en roeien. Daar heb ik een super prestatie gedaan. Eerst was het twee km lopen. Daar was ik tweede van de negen. en in de namiddag was het roeien vijfhonderd meter. Jullie denken misschien dat vijfhonderd meter niet veel is. Maar dat is heel veel om in sprint te roeien. Ik vond het roeien lastiger dan het lopen. Ik was derde in het roeien. In het totaalklassement ben ik tweede geworden. Ik kreeg bij de prijsuitreiking een zilveren medaille. Ik was super blij want ik had het niet verwacht dat ik tweede zou worden. Nu hangt mijn medaille aan mijn kast dat ik er iedere dag naar toe kan kijken. En als je eens een roeiwedstrijd wil zien dan kan je op 6 juni naar Dudzele komen aan de herdersbrug. En hopelijk word ik dan ook eens eerste en kan ik een gouden medaille aan mijn kast hangen.

Cedric
6de klas