zondag 10 mei 2009

Ideekids

De eerste week van de paasvakantie ben ik samen met mijn neef Jason op kamp geweest naar Ideekids. We zaten met 30 andere kinderen in het politiekamp. De 1ste dag werden we in 2 groepen verdeeld. Daarna hebben we ontmoetingspelletjes gespeeld.
De 2de dag zijn we ‘smorgens naar het politiebureau van Brugge geweest. Daar heeft iedereen veel bij geleerd. En ook veel gezien zoals de nieuwe matrakken. Daarna werden we in 5 groepen verdeeld. Ik zat wel niet bij mijn neef Jason dat was wel spijtig. Eerst mochten wij in de combi en net terwijl een paar meter van het politie bureau waren spraken ze over een inbraak. Ee zeiden:”We hebben een van de daders kunnen oppakken maar van de andere ontbreekt er elk er elk spoor.”
Nadat we in de combi gezeten hadden mochten we laser schieten. Mijn hoogste score was 4200. Daarna legden ze ons uit hoe ze vinger afdrukken kunnen vinden en toen mochten we op de motorscooter. Dan kregen we een politiediploma en gingen terug naar kamp. Na de middag speelden we een verkeersspel. Je mocht je fiets, step of iets anders waar je meebrengen. Wij brachten de skeelers mee. Daarna werkten we aan een toneel.
De 3de dag werkten we aan het decor terwijl de anderen aan het repeteren waren. Na de middag speelden we honkbal. Je kon met een baseballknuppel slaan en een tennisraket. Ik sloeg met een baseballknuppel en een keer sloeg ik een homerun.
De 4de dag hebben we stratego gespeeld met echte personen. Na de pauze moesten we een fietsparcours afleggen en een vragenlijst van het verkeer invullen. Ik had 10/10.
De 5de dag hebben we van ‘s ochtends tot ‘s middags 24 opdrachten moeten doe. Dan hebben we ons toneel voor de mensen gedaan en dat was dan de laatste dag van de week.

Gregory
klas 6