zondag 10 mei 2009

Middelbaar, middelbaar, middelbaar!!!

Hoi, ik wil even wat vertellen over het middelbaar!
Het schooljaar zit er bijna op en dus wil ik even samenvatten hoe het 1ste middelbaar er nu eigenlijk uitziet!
Het eerste middelbaar is iets raar. In het begin weet je niet goed wat je moet doen want het is anders dan het de lagere school. Ik kwam daar toe op school en dat was heel raar. Je kent niemand, je weet niet wat je moet doen, wie zijn die leraars? Is die school wel leuk? Hoe zal de klas zijn? Dat zijn allemaal veel gestelde vragen die ik zelf afvroeg. Toen we met heel de klas samen zaten voor de eerste keer dacht ik: “Dat zal hier goed klikken met iedereen, het zien er toffe mensen uit en ze zijn vriendelijk.” Ik had er vertrouwen in! Na een tijdje begin je te praten met elkaar en word je vrienden. Als jij de eerste stap durft zetten dan komt de rest vanzelf ! Ik kom nu met iedereen van de klas goed overeen. Vriendschap dat is iets heel belangrijk dus als je dat hebt, is alles gewoon leuk! Na een tijdje begin je ook met andere mensen van het eerste middelbaar te praten en nog meer en meer mensen, fantastisch is het!
Nu na een tijdje word je alles gewend. Maar dan de leraars … de leraars zijn allemaal verschillend. Ze zijn wel zeer vriendelijk, maar je hebt ook zo van die rare leraren. Als je een leraar niet graag hebt, wel na 50 minuten is het een andere leraar.
Nu is het bijna het einde van het schooljaar en dan ben je al veel gewend hoor: de leraren , vrienden… Volgens mij is de middelbare tijd iets heel moois en ik zal volop genieten van het middelbaar want het middelbaar is echt tof !
Het is gewoon fantastisch leuk!

Darcy
graduate 2007-2008