maandag 9 juni 2008

Kinderen voor kinderen - songfestival

Ik doe mee aan kinderen voor kinderen songfestival. Eerst had ik me in geschreven voor de auditie. Ik moest een paar liedjes kiezen,maar ik kende er geen een dus heb ik er maar een paar lukraak gekozen. Een daar van was JE WAS MIJN VRIEND. Die moest ik zingen. Ik zingen en zingen, tekst leren. Terwijl ik aan het oefen was merkte ik dat er een stukje niet zo goed lukte. TOEN de dag van de auditie. Zenuwachtig en nog zenuwachtiger. Eerst hebben we wat gegeten en dan naar binnen. Aanmelden, zitten en met een meneer mee gaan die ons begeleidde. Toen moesten we een dansje inoefenen. Dat ging best makkelijk: 8 stappen naar rechts en 8 stappen naar achteren. Dan gingen we de zaal binnen. Ik dacht dat het een grote zaal zou zijn, maar dat was het niet. Het was best klein. Nog een slok water en op het podium. Daar stond ik en zingen maar. Het ging fantastisch super. Mijn leraar had alles gefilmd dat heb ik bekeken in de pauze. Toen het dansje en terug naar huis. Ik wachtte op een brief maar dat kwam niet. Opeens toen ik mijn Frans aan het oefenen was, ging de telefoon. Ik dacht dat het mijn vriendin was. Want die moest ook nog bellen. Maar nee, het was een mevrouw van kinderen voor kinderen. Ze zei dat ik door was naar de provinciale finale. Gillen en gillen. Iedereen bellen en zeggen dat ik door was, dat heb ik gedaan. Een dag laten kwam de brief. Eigenlijk heb ik dit te danken aan mijn meester Wim. Wil je meer weten? Kijk dan op de website van kvk.vara.nl bij songfestival.

Mies
klas 6