zaterdag 26 april 2014

Stamboom

We moesten voor school een stamboom maken. In het begin dacht ik hoe moet ik daar aan beginnen. Ik ging het eerst op een Power Point zetten. Maar toen kwamen er twee meisjes met hun stamboom op een blad. Dan heeft de helft dat ook op een blad gedaan. Ben al 4 keer opnieuw moeten beginnen. Omdat we er heel tijd nieuwe vinden aan mij papa’s kant. Omdat ik geen een ken van mij opa en oma hun kant en mijn papa weet ook niet meer wie hun moeder en vader waren en hun kinderen. Aan mijn mama’s kant raak ik wat verder. Zij weet dat nog, dus is dat makkelijker om te maken. Wij zijn ook met een grote familie dus is dat moeilijk omdat allemaal op een blad te krijgen. Aan mijn papa’s kant hebben ze al een stamboom gemaakt maar ik moet juist nog weten wie het gemaakt heeft. Want mijn papa heeft dat in de tijd niet gekocht dus hebben we dat niet en mijn oma heeft da al weggegooid. Hopelijk vind ik die stamboom terug en kan ik hem maken. Ik heb voor mijn mama haar kant naar het kerkhof moeten gaan daar lag een familiegraf en dat was dan wel gemakkelijk. Ik vind het echt heel interessant om je stamboom te weten. Hopelijk kan ik nog verder.

Luna
klas 6