zaterdag 26 april 2014

Hockey

Op school tijdens het turnen hebben we soms hockey gespeeld. Dat vond ik altijd al plezant. Na een tijdje ben ik naar mijn mama gegaan en heb gevraagd of ik in een hockeyclub een training mocht doen. Maar jammer genoeg heb ik niets in de buurt gevonden. Sindsdien heb ik in de vakanties altijd gekeken of er een hockey stage was, maar nee nooit was er een.
Aan het begin van de paasvakantie heb ik een folder van activiteiten in de vakantie gekregen. Daar stond heel veel in maar alles wat ik niet wou doen. Maar op de allerlaatste bladzijde stond dat je je kon inschrijven voor een hockey stage. Dus ik direct naar mijn mama en gevraagd of ze mij daar wilde inschrijven. Er was gelukkig nog plaats vrij. Ik was zo blij dat ik eindelijk eens kon gaan hockey spelen zonder in een club daarvoor te moeten gaan.
Toen ik daar toe kwam waren we maar met 5 van de 18 die konden inschrijven. We zijn naar buiten op een pas nieuw aangelegd hockeyveld gegaan maar hebben we slechts de helft van het veld gebruikt omdat we met zo weinig waren. Dan heeft onze trainster de regels uitgelegd. Ik vond ze wel moeilijk en het waren er heel veel. Daarna hebben we eerst veel techniek oefeningen gedaan en op het einde van de dag een match gespeeld. De volgende dag was het weer eerst techniek maar dan hebben we bowling met de hockeysticks gedaan en daarna weer een match. En dat elke dag door tot op de laatste dag. Want toen heeft het geregend en mochten we niet op het veld dus moesten we binnenblijven. Daarom hebben we allemaal andere sporten gedaan zoals badminton, tennis, voetbal en honkbal. Want je mocht met je hockeysticks niet in die zaal.
Nu vind ik dat ik wel veel techniek heb bijgeleerd maar het moeilijkste vind ik toch nog de regels en ik heb niet gedacht dat je zoveel moest lopen. Na die week heb ik besloten om niet in een club te gaan. Ik heb nog andere hobby’s en daarom heb ik geen tijd meer. Ook omdat je wel redelijk veel blessuren kan krijgen want zo een bal komt verschrikkelijk hard aan. Ik hebt het zelf gevoeld want mijn pols was gekneusd. Maar ja het was toch een hele toffe week.

Dennis
klas 6