maandag 13 juni 2011

Dierenvriend

Dieren zijn lieve beesten want ze kijken altijd triestig, ik kan daar niet tegen. Want ik heb een hond en als hij iets niet krijgt of ik zeg nee kijk hij altijd zo triestig. Maar het zijn lieve dieren. Je moet er goed mee omgaan anders gaat het mis. Je zult ze soms nodig hebben als je je verveelt. Dan komt hij je troosten. Ik ga er altijd mee gaan wandelen dat heb ik graag. Want dan is hij altijd blij. Hij wilt dan ook veel lopen maar soms ben ik dan moe. Sommige dieren zijn op andere plaatsen te vinden de tijger leeft in Afrika daar is het warm en staat er veel riet. Zo kan hij z’n prooi makkelijk pakken want de dieren zien hem niet. Ik hou van dieren, ik kan er gewoon niet aan doen. Sommige vangen ze en sluiten ze op. Dat zijn dan dierenvangers. Ik wil dat niet, ze moeten leven in de vrije natuur. Je hebt ook dierenbeulen, die slaan ze. En je hebt dan ook mensen die een dier kopen maar ze zijn dan nooit thuis omdat ze moeten gaan werken. Ik hoop dat iedereen goed voor de dieren zal zorgen.

Giovanni
klas 5