donderdag 9 juni 2011

Angst

Angst is angstig het is iets waar je echt van kan zweten. Ik lag zelfs eens in mijn bed en ik keek naar een film en in die nacht begon ik gewoon te zweten en ik werd gewoon helemaal nat. Echt ik was gewoon zo bang, zo bang was ik nog nooit. Ik haat angst. Ik probeer sterk te zijn maar dat lukt niet. Dan krijg ik bibbers. Ik heb hoogtevrees. Elke keer als ik ergens hoog ben, denk ik dat ik gewoon ga vallen. Ik haat dit gewoon. Iedereen heeft wel angst, maar waarom? Sommige mensen zijn zelfs bang van beestjes of andere dieren maar ik zie echt aan die dieren dat ze gewoon niets willen doen. Ze zien er eng uit maar je hoeft ze daarvoor toch niet dood te maken? Ze willen er niet angstig uitzien. Ze zijn diep van binnen ook heel erg lief. Ze zijn gewoon als de mens. Bang zijn is iets speciaals waar je lichaam vlug op reageert. Iedereen moet proberen zijn angst te overwinnen. Maar dat zal nooit lukken. Je kan zelfs jaren lang wachten maar die droom zal nooit uitkomen. Angst Angst Angst! Waar halen ze het toch?
Angst is soms wel en verdediging voor jezelf. Dat is goed, maar niemand wil toch bang zijn hè? Eigenlijk zou je niet bang moeten zijn van slangen of andere gevaarlijke dieren. Ze zouden je zeker niets doen. Zou je niet bang zijn, betekent dit iets? Dat betekent dat je geboren bent om met gevaarlijke dieren om te gaan en dat de dieren niets zullen doen naar je. Maar ik denk wel dat iedereen angst nodig heeft, waarom? Om zichzelf te verdedigen. Dus toch denk ik dat het wel voor een goed doel is dat je angst hebt. Angst is soms nodig!

Habiba
klas 5