zaterdag 19 september 2020

Twee talen spreken

Twee talen spreken is soms wel raar maar ook leuk.
Soms is het wel moeilijk om in het Nederlands te spreken omdat ik sommige woorden niet weet of ken. Maar het is ook wel leuk om Frans te kunnen spreken.
 Als ik naar Wallonië ga hoor ik iedereen Frans praten dus is dat wel raar maar wel cool en als ik dan terug naar huis ga hoor ik iedereen Nederlands praten dus is dat ook raar haha.
Nu ben ik wel blij dat ik in klas ander Frans moet doen omdat ik het andere echt te makkelijk vond en dat was dan saai.
Wat ik wel cooler vind in Brugge is dat je veel meer dingen kunt doen dan in Wallonië bijvoorbeeld als ik nu naar het stad of naar een winkel wil kan ik gewoon mijn fiets of de bus nemen. Maar in Wallonië kon ik dat niet doen en moest ik helemaal met de auto en zo gaan en kon ik dat dan niet snel doen.
Ik woon al drie jaar in Brugge maar soms vind ik het echt irritant omdat ik niet weet hoe dat je het woord moet uitspreken of wat het betekent. Maar nu vind ik het veel leuker op school dan in Wallonië omdat ... ik weet niet ... in Wallonië was het veel groter en ja, misschien kan dat ook zijn omdat het een Steinerschool was, haha.

Maya
klas 6