zaterdag 19 september 2020

Drummen

Ik drum nu al twee jaar en een beetje, want ik vind dat super cool. Ik ben begonnen met drummen door dat ik bij een vriend kwam spelen en hij drumde. Toen ging hij een keer iets spelen voor mij en ik vond dat super, dus wilde ik dat ook graag doen. Toen ben ik naar de notenleer geweest het eerste jaar en het tweede jaar ben ik dan ook gaan drummen. Ik vond dat echt super leuk. Ik had (heb) een super leuke leraar Louis. Toen hebben we ook een drum gehuurd van Pearl. Dit is gewoon de basisset. Een basdrum, snaredrum, HI-hat, crach16, floortom, hogetom, lagetom en een ride-simbaal. Dat is dus zo ongeveer de basis, maar nu heb ik ook nog een crach10 en een crach8. Mijn droom is mijn drum nog veel groter te maken. Er is veel meer mogelijk met extra stukken. Een HI-hat die altijd toe is, een extra basdrum dat ik er twee heb, want dan kan ik veel sneller bassen, en nog een ride-simbaal. En een floortom die nog lager klinkt dan mijn andere, nog een normale tom die tussen de hoge & lage tom moet, en dan nog een crach8 en nog een crach16, en nog een snaredrum. En dat is zo ongeveer wat je allemaal nodig hebt. Ik besef dat het heel wat is. 
 Mijn plan is veel gras te maaien en taakjes in onze tuin te doen, waar ik een centje voor krijg en ik zo kan sparen voor al mijn extra stukken.

Orjan
klas 6