dinsdag 14 mei 2019

I love the 70’s, 80’s and 90’s!

Ik hou van de jaren 70, 80, en 90, zowel van de muziek als van de kleding. Vooral de muziek vind ik superleuk. Vroeger kon je een plaat kopen en die dan op een platendraaier laten afspelen. Dat vind ik heel cool. Terwijl je nu gewoon muziek via je telefoon of de computer laat afspelen. Het is toch specialer als je dan die plaat uit de hoes moet halen, hem er op leggen en dan de naald naar beneden laat zakken. Binnenkort koop ik met het geld dat ik op mijn lentefeest heb gekregen er zelf één. Ik heb al een aantal platen van mijn oma gekregen die nog van hen en van mijn ouders geweest zijn en ik heb er ook een paar gekocht. Nu heb ik er van Wim ook nog 2 gekregen. 1 met liedjes die we met onze band TNCR spelen en 1 van de Eagles. Ik hou van The Beatles, The Eagles, Queen, Pink Floyd, Nirvana, Bob Marley, Oasis. En bijvoorbeeld van Guns and Roses vind ik Sweet Child of Mine heel leuk. En Would I Lie to you (Charles and Eddy), Two Princes (Spin Doctors), Bad Moon Rising (CCR), Should I stay or should I go (van The Clash). En nog zoveel meer... Het is leuk om die muziek van vroeger te ontdekken. Ook de kleding was super leuk en is nu ook terug in de mode: wijde broeken, flashy fluokleurtjes, oversized truien, Diadora schoenen, all stars, dr. Martens,… Ik zou graag eens terug in de tijd gaan van toen mijn ouders jong waren en naar cassetjes en platen luisteren. En leven zoals het toen was.

Mila
klas 6