maandag 13 mei 2019

De natuur

De natuur is prachtig ik denk dat iedereen er zo overdenkt.
Maar de natuur heeft ook zijn eigen geheimen die ik heb ontdekt door zomaar in het bos te wandelen. Wij zijn zeer blind. Elke plant of boom zijn levende wezens. Soms denk ik zelf dat ik er een ben omdat we maken hetzelfde mee. Zij worden dood gestampt of afgehakt ook al zijn ze onschuldig. Ze deden niets maar toch moeten ze dood voor mensen die machtig zijn. Zij zijn ook gemaakt uit vlees en bloed. Ze huilen zachtjes op de wind. Ik hoor ze soms. Ik zie hun bloed druipen. En er staat een kruis op hen. Ze zijn net slaven die door hun leeuw worden gedood. Zij moeten gehoorzamen. Ze komen op de wereld zonder het te kiezen. Ze gaan dood zonder het te kiezen. En voelen de pijn als iemand schopt tegen hem.
Net als wij voelen zij dat ook, dus eigenlijk verschillen we niet veel. Want we zullen zal nooit alleen zijn.

Ella
klas 6