woensdag 20 april 2016

Grease

We zijn met heel de zesde klas naar de musical Grease geweest. We hadden nog klas geld over van vorig jaar dus mochten we daar mee naar de musical gaan. Voordien hadden we ook een paar filmpjes van de musical Grease in de klas gekeken. Mij leek het echt een droom om er naar toe te gaan. Het was de eerste keer dat ik naar een musical ging kijken, daarom vond ik het ook echt heel spannend! Voordat we naar de musical gingen hebben we onze lunchpakketten in de klas op gegeten. Daarna gingen we met het busje naar Gent waar de musical plaats vond. Er was echt super veel volk dus hadden we maar parkeer plaats gevonden een eind verderop. We hadden ook super goede zitplaatsen omdat er een tussengang voor ons was en daardoor niemand voor ons kon zitten. Het was een super leuke musical: op sommige momenten was het heel grappig en op sommige momenten ook erg ontroerend. Het verhaal gaat over een meisje Sandy en een jongen Danny die verliefd op elkaar geworden zijn op het strand in de zomervakantie. Ze vertellen tegen hun vrienden over hun vakantieliefjes, maar dan ontdekken ze dat ze op dezelfde school zitten. De liedjes vond ik ook super leuk. Sommige liedjes kende ik al, maar andere waren ook nieuw voor mij. En de kleding stijl was ook echt geweldig! Vooral die coole rokken uit de jaren 50. Ik dans, zing en acteer zelf ook super graag. Daarom lijkt het mij ook zo leuk om in een musical mee te spelen. Hopelijk kan ik dit later ook eens doen.

Luna
klas 6