donderdag 11 december 2014

U11

Ik speel al vijf jaar voetbal bij VK Dudzele . Vorig jaar was het soms moeilijk om genoeg spelers te hebben om een match te spelen. Dit jaar is onze groep te groot geworden daarom gaan we vanaf januari met 2 groepen spelen. Zelf speel ik bij U11 en nu zal er ook een groep U10 zijn. Sinds vorig jaar is mijn broer ook begonnen met voetballen. Hij vindt het ook heel leuk. Hij speelt bij de U7 van VK Dudzele. We trainen op maandagavond en woensdagavond. Op zaterdagmorgen is er dan match. Ik speel liefst spits of rechtervleugel, maar soms moet ik ook verdediger zijn . Gelukkig is dat niet zo veel. Soms spelen we ook tornooien . Dat vind ik wel heel leuk. Meestal krijgen we dan een medaille of een bekertje. Als we een doelpunt maken dan zingen onze papa’s en mama’s voor ons. Vroeger zongen ze : ’t is blauw ,’t is wit , ’t is beter dan AZ ’t is Dudzele ’t is Dudzele. Maar dit jaar zijn onze kleuren veranderd waardoor ze een ander liedje gingen zingen maar dat vergeten ze vaak. “’t Is blauw , ’t is rood! Wie heeft daar weer gescoord? ’t is Dudzele! ’t is Dudzele!”.

Aron
klas 5