woensdag 10 december 2014

Toneel

Onze school organiseert een toneel, het heet “Kerst voor Twee”. Iedereen van de school doet mee, dat vind ik echt heel tof. Voordat we aan het toneel begonnen, moesten we eerst audities doen. Dat vond ik echt heel spannend want dan kiezen ze welke rol je krijgt. Ik heb mij daarvoor extra goed ingezet, want ik hoopte zo op één van de hoofdrollen. Als de audities achter de rug waren, werden de rollen verdeeld. Plots kwam mijn droom uit, ik kreeg één van de hoofdrollen. Ik speel Vicky dit is één van de tweelingzussen. Ik had daar op gehoopt, maar nooit verwacht dat ik deze rol zou krijgen. In mijn vorige school zou ik nooit die kans hebben gekregen. We waren eigenlijk met drie die graag de tweeling wilden spelen en omdat we zo goed op mekaar lijken zei Wim dat het misschien beter “Kerst voor Drie” zou worden, dat vond ik super grappig.
Het toneel gaat over tweelingzussen die tijdens de oorlog worden ontvoerd waardoor de ene terecht komt in een weeshuis en de andere in een rijk gezin. Op het moment dat ze mekaar terugzien, zijn ze zo blij. Tijdens deze scene moeten we door mekaar praten en vertellen we elk wat er met ons is gebeurd en dat vind ik echt heel moeilijk omdat ik dan wil horen wat zij zegt en ik tegelijkertijd moet praten. Lisy, mijn stiefzus, wordt gespeeld door Juliana en mijn chique stiefmoeder wordt gespeeld door Caitlin, dat vind ik best grappig.
Ik kijk echt uit naar de voorstelling, want ik vind toneelspelen heel leuk en op de eerste voorstelling ben ik ook jarig.

Maya
klas 5