maandag 13 februari 2012

Weekpakket

Wij moeten elke week een weekpakket doen. Soms is het vermoeiend, omdat het dan vrijdag is en dan krijg je veel stress. Ik krijg anders altijd mijn week af, maar dat is omdat ik soms wel thuis werk. Ik heb altijd mijn week af op vrijdag, nooit op donderdag of woensdag. Livio had vorig jaar altijd zijn werk af op woensdag en één keer had hij op dinsdag. Dat is omdat hij veel thuis werkt. Ik vind het leukste in de week Frans en taal en soms wiskunde. Bij wiskunde zijn het soms echt leuke dingen, ook bij taal. Twee jaar geleden vond ik wiskunde niet leuk en dan wel. Ik vond wiskunde zodanig leuk dat ik er heel veel begon in te werken, zelfs meer dan in taal. Vorig jaar dan niet meer. Wat ik nu raar vind is eigenlijk waarom ik het eerst heel leuk vond en dan niet meer. Ik wil wiskunde goed kunnen, maar ik ben nu eenmaal zo geboren dat ik niet goed ben in wiskunde. Ik wil daar goed in zijn omdat ik al weet dat ik daarmee problemen ga krijgen in het middelbaar. Ik heb het nodig omdat ik later schilder wil worden of tandarts. Waarom tandarts. Omdat ik daar veel interesse in heb. Ik probeer in de week bij die vier wiskundes zoveel mogelijk alleen te maken zodat ik kan leren zelf dingen te weten en de fouten te zoeken. En inderdaad nu maak ik meerdere oefeningen alleen en dat lukt prima. Maar als er één iets is dat ik echt niet kan of echt niet alleen kan dan zou ik het vragen aan Wim.

Habiba
klas 6