dinsdag 14 februari 2012

Gitaren

Ik doe een blog over gitaren omdat ik op Kerst een boek gekregen heb waar er overal weetjes over de gitaar in stonden. Er stond een weetje in dat je akoestische en elektrische gitaren hebt, en dat het verschil niet is dat de ene minder of meer snaren heeft dan de andere, maar dat een elektrische gitaar altijd een versterker nodig heeft. Dus als je graag je gitaar ergens naartoe meeneemt is het beste dat je akoestisch gaat. In dat boek stond zelfs dat je het beste speelt al zittend. Een gitaar moet ook af en toe gestemd worden, dus kreeg ook voor kerst een stemmer en enkele plectrums. Toen ik mijn stemmer kreeg voor kerst was ik heel blij ermee en stemde meteen mijn gitaar. Op school bespeel ik wel bas dat heeft 4 snaren en die klinken allemaal laag. Mijn broer Ziggy heeft een ukelele gekocht dat lijkt op en klein gitaartje en heeft maar vier snaren, maar toch heeft het een hele mooie klank.

Arno
klas 6