woensdag 15 februari 2012

Paardrijden


Ik heb een lievelingspony Apache. Ze is wit met bruine vlekken. Ze heeft ook veel veulentjes: Loewietje, Bonjorno, Sienjorieta en Amarito. Ze staat in de manege Hof ter Ede. Daar ga ik ook gaan paardrijden. We moeten soms binnen stelling en op zij gaan naar de hoefslag dat kan ze heel goed. Apache is rond de zeven jaar. Je hebt ook nog Siekrit. Als hij mee rijdt samen met Apache is dat niet te doen. De pony’s mogen ook niet te dicht komen of anders bijt ze of bokt ze. Behalve naar Siekrit. Ik rij altijd de woensdag en het liefst met Apache. Bij bijna iedereen bijt ze behalve bij mij niet. Welk paard ze echt niet kan uitstaan? Karamel! Maar gelukkig is ze weg, ze was te oud. Ik zou Apache willen kopen maar ik kan haar nergens zetten. Wel bij mijn meter maar ik kan haar dan niet halen om te rijden.

Wieze
klas 4