dinsdag 14 februari 2012

Onze bib

Wij hebben een bib in onze klas. In de muziekklas. We hebben de bib al van vorig jaar. Dit jaar ook maar hij was nog maar helemaal klaar in februari. Ik vind het super dat wij dat hebben. Wij zijn de enigste klas. Ik blijf altijd het langst in de bib omdat ik mij daar blij voel, ik vind het gewoon zo leuk daar. Het is leuk om te werken en om de bibliothecaris te zijn. Aurélie helpt mij ook bij de bib. Het was heel veel werk voor al de boeken in volgorde te zetten en om al de boeken op te schrijven op de fiches. Onze bib noemt De Haoo Bib. Jonas had die naam uitgevonden. Eerst hadden we De Haha bib, maar die vond ik niet echt zo goed. Ik amuseer mij echt goed bij de bib, dan ben ik echt zo blij. Ik wist niet dat een bibliothecaris zo leuk kon zijn, maar ook veel werk. Als we naar de bib bij Lieselot gaan dan kijk ik altijd hoe ze het doet hoe ze de boeken legt enz. Ik heb iets geknutseld voor de bib, iets heel leuk. Een groot beeld met daarin De Haoo bib. Ook nog een een bord met Open en Dicht. Het was veel werk maar ik had het zo vlug mogelijk gedaan. Het duurde ongeveer 3 uur voor dat allemaal te maken. Het was vermoeiend, maar het doet me plezier voor iets te maken voor onze klas. Het leukste vind ik voor de bib te versieren, en het wat op te vrolijken, zodat de kinderen er zich goed voelen. En ze kunnen er ook "leutig lezen".

Habiba
klas 6