dinsdag 14 februari 2012

Jiujitsu

Ik doe mijn blog over gevechtsporten omdat je je eigen dan kan verdedigen moest er een inbreker of een crimineel je aanvallen. Ik vroeg ook aan mijn mama of ik een vechtsport of verdedigingsport mocht doen, ik vroeg het een paar keer. Toen overtuigde ik mijn mama van een vechtsport te doen ik dacht meteen aan judo of jiu jitsu. we keken een keer op internet voor een van die twee vechtsporten te doen, uiteindelijk hadden we het gevonden waar ik jiujitsu kon doen, maar ik zei tegen mijn mama dat ik ging wachten tot volgend jaar voor de vechtsport te doen. Want anders had ik al veel lessen gemist. Er was ook een keer iets op tv van een jongen die twee broertjes had maar die waren handicap en ze zouden naar een instelling moeten gaan. Maar die jongen die wilde dat niet dus hij keek voor een baantje maar nergens kreeg hij genoeg geld. Maar hij had een talent en dat was kickboksen. Hij kon goed kickboksen dus ging hij maar kickboksen want je kreeg er veel geld voor als je wedstrijden deed. Dus die jongen kickbokste voor zijn broertjes die een handicap hadden, zo moesten die niet naar een instelling gaan.

Arno
klas 6