woensdag 15 februari 2012

Pokemon

Pokemon zijn dieren die niet bestaan. Je hebt vogels, insecten, draken, leeuwen ... je hebt verschillendegoodies van Pokemon: het kaartenspel, videogames en tekenfilms en nog veel meer. Het kaartenspel is het spel van Pokemon. Ik ken de regels niet zo goed maar ik verzamel ze om dat ik een leuke en een coole collectie wil hebben. Als het een kaartenspel is, staat de Pokemon op een kaart. Iedere Pokemon heeft een aanval en levens. Hun levens noemen HP. Als er een tegenstander een aanval doet, gaat er een HP weg. Je hebt HP’s van 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 120.
Toen ik klein was had ik T-shirts gekregen en films en een knuffel van Pikachu. Dat is de bekendste Pokemon. Ik heb ook een filmbox van Pokemon. Ik spaarde er een tijdje in en nu schoot het mij te binnen ik heb nieuwe Pokemons gekregen. Pokemon is bekend over heel de wereld.

Ziggy
klas 5