donderdag 20 november 2008

Stressy

Volgende maand is het zover, dan is het toneel!!! Alles begon ongeveer twee weken geleden. Het was auditie voor het kersttoneel! Die dag was ik zeer nerveus. Ik had mijn tekst wel goed geoefend, maar toch. Je weet nooit hoe alles zal verlopen. Zou ik mijn tekst vergeten, praat ik te snel of juist te traag? Maar ik DENK dat alles wel goed ging. Maar dan kwam het aller spannendste, welke rol ik zou krijgen! Ik was heel het weekend in stress! En dan maandag op school kregen we het maar te weten na de middag. Die hele voormiddag was ik nerveus, en dan was het zo ver... ze waren alle rollen aan het zeggen en was het aan mij. Klaas2 dat wordt Anne. Even wist ik niet wat te zeggen, maar eigenlijk was ik wel wat opgelucht dat ik het eindelijk wist. Ik wist nog niet precies wat voor rol het was, maar nu wel. En om eerlijk te zijn is het best wel een leuke rol!!! Iedereen heeft eigenlijk wel een rol die bij hem past. Nu worden sommige rollen nog veranderd want soms zitten de rollen toch niet echt op hun plaats! Wie de hoofdrol is, weet ik niet echt maar ik denk dat het ofwel Arke (Bouchra) ofwel kleine Klaas (Joy) is. Maar ik weet het ook niet zeker. Wie weet is het Swijn (Cederic) of ben ik het wel! Maar dat doet er niet echt toe, want ik vind dat het belangrijker is dat het een goed resultaat is en natuurlijk dat we er veel plezier aan hebben! Ik vind het zeer jammer dat het mijn laatste jaar is en dus ook mijn laatste toneel. Maar toneel spelen wil ik nog meer doen! Ik ga volgend jaar niet naar de kunstacademie, want later wil ik liever een dierenarts worden. Ik ga waarschijnlijk naar Sint-Andreas of zo. Maar dat zijn plannen voor later, nu moet ik eerst maken dat ik mijn tekst ken!!!

Anne
klas 6