zaterdag 26 januari 2008

Lu-Si

Mijn klein nichtje Lu-Si komt uit China. Ze is een vondeling dat vind ik niet eerlijk. Want als je daar een kindje krijgt en het is een meisje, moeten ze het niet hebben en dan leggen ze het maar ergens. Mijn nichtje is gevonden aan een poort in een mandje en ze heeft daarna bijna een jaar in het weeshuis gezeten. Ik begrijp dat niet, ze willen in China alleen maar een jongetje hebben als kind omdat een jongetje zo gezegd meer waard is dan een meisje. Dat is toch niet waar! Zij zeggen dat jongens later veel beter voor de familie gaan zorgen. Dat vind ik pas erg. Iedereen is toch gelijk en evenveel waard. Mijn nichtje daar gevonden door een mevrouw. Die heeft haar, denk ik, naar het weeshuis gebracht. Toen ik hoorde dat mijn tante geen kindje kon krijgen, gingen ze een kindje uit China adopteren. Daar was ik heel blij om. Maar voor het zo ver was, moest er nog heel veel gebeuren. Ze kregen toen te horen voordat ze een kindje konden adopteren dat ze verplicht waren om te trouwen. Nadat ze dan eindelijk getrouwd waren, konden ze verder gaan . Maar dan heeft het nog lang geduurd, bijna vijf jaar. Uiteindelijk kon mijn tante en nog heel wat andere mensen naar China vertrekken. Daar zijn ze dan Lu-Si gaan halen. In het begin was het heel moeilijk voor haar, maar nu is alles in orde. Ze kan al heel goed praten en ze is heel gelukkig bij mijn tante.

Lola
klas 6