vrijdag 11 januari 2008

'k Vraag het aan


De namen:

L= Liloe G= Gwen
A= Annelies C= Celine S=susie
M= Moeder Mx= Max
V= Vader K= Kris

Het verhaal:
"Wakker worden Liloe!" zegt Liloe’s moeder. Hup Liloe uit je bed!!! Liloe stapt uit haar bed en loopt naar beneden. De tafel is al gedekt voor haar.
L- Goedemorgen. (Haar moeder is gestrest).
L- Waarom ben je zo gestrest???
M- Het is een grote dag voor jou.
L- Oja? zegt liloe half wakker, en ze neemt en boterham.
Ben je al bijna klaar of niet.
Haar zus is bijna acht jaar jonger en ze denkt dat ze even oud is.
L- Jaja ik moet me nog omkleden hoor.
Oké, dan ik ga mijn nieuwe schoenen even passen.
Liloe is ondertussen al naar boven gegaan. Na een half uur roept de moeder van liloe of ze bijna klaar is.
L- Ik kom even mijn tas pakken.
Na tien minuten zitten ze in de auto.
V- Zo we zijn er.
Wat groot zeg!!! Dit is niet normaal. Liloe zegt nies.
De moeder van Liloe geeft een zoen aan Liloe. Liloe loopt naar de ingang en haar zus volgt haar.
Jij mag niet mee dit is mijn dag en niet de jouwe.
Ik loop gewoon mee tot aan de deur.
L- Goed ik ben er, dus doei Annelies. Oké doei ,zegt de zus van Liloe en ze loopt terug naar de auto. Liloe loopt naar binnen en ze ziet haar vriendin.
L- Hoe gaat het Celine???
C- Goed hoor en met jou???
L- Ook goed heb je de kleren van Susie mee?!
C- Ja en jij je eigen kleren.
Ja mijn dansbroek en mijn topje. Kijk, zegt Liloe. Wat, zegt Celine.
Ik vind hem zo cool, ik ben er smoor op.
C- Oo Max.
L- Nee Kris natuurlijk
C- Oo ik vind Max veel leuker.
Liloe en Celine liggen in de deuk van het lachen. Oké allemaal even jullie aandacht. Ze kijken allemaal naar de dansjuf Gwen.
De jongste gaan naar zang en de middelste naar drama. En de oudste mee met mij. Super we mogen dansen, horen ze de jongens zegen. Na de opwarming kwamen de jongen naar Liloe en Celine.
En gaat het
Ja hoor, zegt Susie.
C- Ik heb zin in vanavond ik wel en jij Liloe, Liloe hallo!!!
Eh wat,
C- Of jij zin in vanavond hebt.
Ja hoor.
Oké we beginnen weer op jullie plaats. Ondertussen iedereen aan ‘t dansen was. Celine vroeg aan Liloe aan wat ze daarnet aan ‘t denken was.
Ik was aan niets aan ‘t denken.
C- Jaja is het Kris.
L- Oké ik geef toe ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Ze hadden de hele middag gedanst. Het was nog drie kwartier voor het optreden begon. Celine was naar de wc en Liloe zat nu helemaal alleen, ze is haar dansbroek aan ‘t aandoen. Opeens voelt ze een hand op haar schouder. Haar hart begint harder te slaan en ze krijgt het warm. Er klinkt een stem.
K- Wat heb jij het warm!!!
Gelukkig het is de stem van Kris maar toch ……
L- Wat is er Kris.
K- Niets hoor ik kom gewoon bij je staan.
Gewoon denkt Liloe.
L- Oké dan.
K- Ik moet je iets vertellen.
L- Oo wat dan.
Iets persoonlijks, het gaat over jou.
Nu komt het denkt ze.
Wat zeg het maar je kunt me vertrouwen.
Ik mag je al heel lang. Eh … misschien meer dan mogen ik vind je leuk.
S- Genoeg gekletst wij moeten ons om kleden dus doei Kris.
K- Ik spreek je nog Liloe.
En Kris loopt terug naar zijn vrienden.
S en C – En hebben jullie gezoend.
L- Nee natuurlijk niet, maar hij vind me leuk.
Alle meisjes beginnen te gillen. Echt, zegt een meisje dat voorbij liep. Maar voor ze een antwoord kon geven, zei een van de zangleraars dat ze over tien minuten op moesten. Ze lopen met zijn allen de trap af. De zaal in en dan het podium op.
Kijk al die mensen voor ons. Zegt Max tegen Kris maar Kris luistert niet.
Hij dacht alleen maar dat hij straks met Liloe moest dansen. Liloe was dat helemaal vergeten want ze zocht haar ouders en haar zus Annelies in de reuze zaal.
L- Heb jij je ouders al gevonden.
C- Ja helemaal achteraan in de zaal.
Ik denk dat mijn ouders ook achteraan in de zaal zitten.
En ze dansen gewoon verder.
Waarom ben jij altijd zo laat ik haat het
V- Ik kan er ook niets aan doen dat ik altijd laat ben!!!!
Ga je nu nog door rijden, Liloe moet mijn nieuwe schoenen zien.
Nu die vervelende stoplichten ook nog tegen.
Zaag niet zo mama.
Liloe en de anderen zijn vol op aan ‘t dansen.Celine en Liloe,Susie zijn de beste van de dans groep. En toen moest Kris met Liloe dansen. Het ging perfect. Hun eerste dans ging super goed. Max en Liloe zitten te praten tegen Marie. En opeens word Liloe weggetrokken door Kris.
K- Liloe ik moet je iets vragen…
L- Zeg het maar.
K- wil je mijn vriendinnetje zijn ??????
L- Eh… natuurlijk.
Liloe en Kris omhelsden elkaar. Liloe liep vlug terug naar Marie en Max. Celine kwam ook net aan gelopen.
L- Celine ik moet je iets vertelen.
C- Ja ik luister.
L- Ik ben samen met Kris.
C- Wat echt waar!!!!!!!!!
Iedereen kwam er gillend bij staan.
S- Oké genoeg, ophouden, we moet en optreden.
De ouders van Liloe zijn er nog niet alles zit tegen, stoplichten, ongelukken met een brommer. Eindelijk zijn ze er.
V- Zo we zijn er, vlug naar binnen.
Hup naar binnen dan kan ik nog wat drinken.
M- Naar binnen jullie twee.
Ze gingen zitten en zaten gewoon van Liloe te stralen.
De dans van Liloe ging weer perfect.
Na het dansen bleven ze nog anderhalf uur en dan gingen ze naar huis.
Celine en Susie,Marie gingen ook naar huis.
Liloe ging in haar bed liggen en zei tegen haar mama.
L- Het was een super dag mama.
Leuk voor je meisje, en nu slapen.
L- Lekker slapen mama.

Michelle
klas 6