donderdag 10 oktober 2024

Ivita

 Ivita is het grootste paard van de manege. Bijna niemand wil op haar rijden. Omdat er niemand op rijdt, moet ik het doen. Want ik ben niet vaak bang van paarden alleen soms van paarden die ik niet ken. Ik reed dus een keer met Ivita en ze heeft echt een rare galop. De volgende les toen ik op haar reed sprongen we al. Ik had een beetje stress maar het viel wel mee. Ik sprong eerst gewoon 70 want da was niet zo hoog voor haar, ze kon er met gemak over. Voor haar was het een sprong van 50 ongeveer. Nu zijn we ongeveer 7 weken verder. We zijn echt verbeterd. Nu springen we al 90 WOW ik had nog nooit zo hoog op Ivita gesprongen. Ze ging er nogmaals met gemak over. Vroeger dachten we om haar binnen een paar jaar te verkopen maar dat gaan we nu niet meer doen als het zo goed gaat. De volgende les met haar deden we voor de eerste keer een oxer. De eerste keer lieten we haar kijken. Toen in draf, gewoon chille draf en toen ging ze er half over. Ze had een balk mee. De derde keer ging ze er nogmaals met gemak over toen deden we het hoger en hoger en hoger en ze ging er NOGMAALS met gemak over. Morgen heb ik weer les met haar en ga ik weer springen. Jammer dat ze al wat ouder is want ze mag niet meer op wedstrijd en heeft nu een soort ziekte dat ze niet meer zo hoog mag springen. Maar ja 90 is helemaal niet hoog voor haar, gelukkig. Vroeger deed ze jumping van 1m10. Jammer dat ze het nu niet meer kan, maar 90 is wel al hoog voor mij :) 

Zoë
klas 6