vrijdag 15 januari 2021

Mijn familie


Mijn broer is nu al 19 jaar. Hij heeft al een eigen zaak. Die zaak heet Lars Lion. Hij doet fotografie en videografie en digitale verkoop. Hij heeft ook een auto en een moto. Maar voor zijn auto heeft hij nog geen rijbewijs. Hij is nu bezig met oefenen voor zijn examen. Hij heeft zijn examen al één keer afgelegd, maar hij was er niet door.  

Ik heb ook een zus
. Zij is 16 jaar en zij doet thuisonderwijs. Dat is al wat je normaal op school doet, doe je dan thuis in je eentje. Ze zit ook in een facebookgroep met anderen die thuisonderwijs volgen. Ze doet ook karate en heeft al blauwe gordel. Ze speelt ook gitaar en dat doet ze nu al 7 jaar. 

Ik heb natuurlijk ook een mama. Zij is nu 45 jaar. Haar werk is yogales geven en dans, vrouwencirkel en ze heeft ook een praktijk thuis, waar ze mensen behandelt.  Haar hobby’s zijn dansen, wandelen in de natuur, koken, reizen en lezen.  

En natuurlijk heb ik ook een papa. Hij is 49 jaar oud en werkt bij de Europese ComissieZijn hobby’s zijn klimmenkick-boksen, fitnessen en lopen.  

Mijn oma is 74 jaar en is natuurlijk al op pensioen. Vroeger was ze kleuterleidster. Ze had nog veel speelgoed op haar zolder van haar werk, wat voor mij altijd heel leuk was. Nu speel ik daar minder mee en heeft ze al veel dingen weggegeven. 

Mijn opa is ook 74 jaar en hij is ook al op pensioen. Hij moet heel goed op zijn gezondheid letten, want hij heeft al kanker gehad.  

Samen wonen ze in Zwevezele, maar binnenkort verhuizen ze misschien naar Brugge naar een kleiner huisje omdat ze ouder worden. In Zwevezele wonen ze nog in het huis waar mijn mama en haar broer en zus opgroeiden, dus dat wordt een beetje te groot. Er is ook een stuk bos bij. 

Ik heb nog een andere opa die 78 jaar is. Ik zie hem niet zoveel, want hij woont in Luxemburg op een appartement. Hij is ook al op pensioen. 


Orjan
klas 6