zondag 17 januari 2021

Ik heb covid


Het begon toen er iemand besmet was waar ik bij was.
 

We wisten toen nog niet dat ze corona had,
 maar ik was er mee in contact gekomen. Ik kwam thuis van school met hoofdpijn en koorts. De volgende dag had ik koorts. Ik mocht dus niet naar school. 
Toen kregen we een mail dat er iemand besmet was. Dan moest ik in isolatie. Mijn mama belde voor een test. Ik was negatief getest maar ik moest nog in quarantaine, niet meer in isolatie. 
Maar die avond werd mama ziek. Ze ging naar haar kamer in isolatie. Ze werd ook getest. Ze was positief. Toen was het hele gezin ook positief. 
Ik, mijn plusmama en mijn zus zijn er niet echt ziek van. Mama is er redelijk ziek van. Het gaat wel al veel beter met haar. Alfons is er helemaal niet ziek van. 
We zitten allemaal opgesloten in ons huis. Onze boodschappen laten we afhalen door mensen die we kennen. Die mensen zetten dat aan de deur en staan dan op goede afstand. 

Elisabeth
klas 6