vrijdag 15 januari 2021

Mijn doop

Ik ben gedoopt in Italië, namelijk in Turijn. Mijn papa is geboren in Turijn. Ik was 1 jaar een half. De reden waarom ik later gedoopt ben is omdat mijn Italiaanse opa ziek werd. Daardoor stelden we de doop in België telkens uit. Toen hebben we besloten om het vliegtuig te nemen en samen met mijn ouders en Belgische familie naar Italië te gaan. Eens in Italië gingen we naar ons hotel. Ik met mijn ouders, oma en opa en mijn peter en zijn vriendin. Zo kreeg mijn Belgische familie ook eens Turijn te zien. Mijn papa had voor een busje gezorgd met chauffeur die ons overal rond reed. En mijn papa speelde gids. Op de dag van mijn doop moesten we met hetzelfde busje mijn nonno en nonna oppikken. Mijn nonno zat toen in een rolstoel. In de kerk was ook mijn Italiaanse meter aanwezig en wat nonkels en tantes van mijn papa. Na de mis zijn we naar een restaurant gaan eten. De dag erna hebben we nog wat museums bezocht. Toen zijn we terug naar België gevlogen. 

Christian
klas 6