woensdag 7 december 2016

Mijn opa

Mijn opa is 3 jaar geleden overleden aan kanker. Hij had al een tijdje longkanker, dat kwam waarschijnlijk omdat hij rookte. Opa betekende veel voor me, hij deed echt alles voor me. Mijn opa werkte aan de haven van Zeebrugge. Dus toen we wisten dat hij kanker had, gingen we er ook vaker naar de haven. Mijn mama nam ons altijd mee, en onze vraag die we altijd stelde was:'Is opa dood?' Mama antwoorden veel neen maar op een dag veranderde dat, ze kwam ons halen van bij papa en nam ons weer mee naar de haven. En toen vertelde ze dat opa gestorven was. Het was natuurlijk geen leuk moment, we waren er echt van aangedaan. Mijn mammie voelt haar nu een beetje eenzaam maar ik ben er echt altijd voor haar. Als ik bij mijn mama ben, ga ik er ook altijd de vrijdag gaan slapen. Ik denk nog veel aan mijn opa. Ik mis hem!

Juliana
klas 6