dinsdag 20 oktober 2009

Hoofddoeken

Het hoofddoekenverbod is al een tijdje aan de gang. Veel Islamitische meisjes gaan daarom niet naar school en staken. Er zijn al zoveel rellen uitgebroken dat ik het niet meer kan bijhouden. Die meisjes willen hun hoofddoek dragen omdat ze zich zo goed voelen.
Maar de meisjes die in Marokko wonen, worden vaak gedwongen door hun vaders. En dat vind ik zo erg. Laat die meisjes toch gewoon zijn hoe ze willen! Met of zonder hoofddoek. En als ze zich zo goed voelen dan doe je dat gewoon niet.
Maar in België heb je ook families waar de meisjes dat moeten dragen en waar de vrouwen niets te zeggen hebben. Schandalig vind ik dat. De vrouw heeft evenveel rechten als de man. Maar dat hebben ze duidelijk nog niet begrepen. Ik zou het vreselijk vinden moest ik daartoe gedwongen worden.
Wij moeten de keuze van elk meisje respecteren!!!

Anaïs
klas 6