donderdag 22 oktober 2009

Dierenmishandeling

Ik vind dierenmishandeling slecht! Dieren hebben ook een leven net zoals ons. Dieren worden veel mishandeld, zelfs ook door hun eigen baasje. Dieren die ze op straat vinden pakken ze mee naar een dierenasiel. Daar worden verschillende soorten dieren verzorgd. Sommige mensen binden hun eigen huisdier aan een boom vast als ze op vakantie gaan. Dat vind ik dus erg stom als ze dat doen, maar meeste mensen zijn zo lief om hun dier mee te nemen op vakantie. Die mensen hebben een goed leven en gevoel en ook voor hun huisdier. Ze genieten dan van hun vakantietje. Je moet je huisdier ook voldoende eten geven anders verhongert hij en dan eet hij soms je zetel kapot. Dus veel eten en drinken geven aan dieren. Veel dieren lopen eenzaam in bossen rond en vinden geen eten. Zo gaan die dieren dood dat vind ik dus erg. Er zijn mensen die stappen ook rond in het bos gewoon voor hun vrijheid en om dieren te helpen. Het beste is als je eten die je niet meer eet zoals brood buiten gooit voor de vogels. Dat vind ik dus erg lief als je dat doet. Gevaarlijke dieren doden is meestal niet nodig omdat ze meestal weg rennen omdat ze soms kunnen bang zijn voor je. Dierenmishandeling is als dieren mishandeld worden, dus misbruikt. Ze gebruiken konijnen voor shampoo te testen dat vind ik erg. Ik vind dat er zo weinig mogelijk dieren mogen mishandeld worden.

Ibrahim
klas 6