zaterdag 12 oktober 2024

Plopsaland

Wij gaan zaterdag naar Plopsaland met de mensen van de manege. Ik heb er super veel zin in mijn vriendinnen gaan ook mee. Ik hoop dat het niet regent wat dan moeten we heel de tijd binnen zitten en dat is echt niet leuk. Ik wil graag in de Heidi. Ik wil ook graag in de Anubis, die vind ik het allerleukst. Ik wil ook in de Dinosplash. Ik vind dat wel eng omdat je niet vastzit. Mijn vriendin gaat ook voor het eerst over kop. Ik hoop dat we ook niet in de file staan want dat is niet leuk en ik hoop dat het ook niet te druk zal zijn. Ik wilde al lang nog eens naar Plopsaland dus ik ben super blij.

Elisa

Lowie

Ik ben Lowie. Ik ben tien jaar en ik woon in Dudzele en ik heb en zus en zij heet Fleur.
Ik heb drie poezen en twee honden en ik heb twaalf kippen en vier ganzen en ik heb twee ezels.
Mijn lievelingssport is mountainbiken en koersen en stunt steppen .
Mijn lievelingseten is carbenara.
Ik wil later een aannemer zijn met mijn papa.

Lowie
klas 5

Mijn kamp in Nederland

Ik ging met Kazou naar Nederland we waren met 3 kinderen en 4 leiders.
Ik sliep met 8 kinderen in een kamer met stapelbedden met vrienden.
De leiders sliepen in een ander huis. We deden dag 1 bedden kiezen en regels, dag 2 spelen en een wandeling, dag 3 suppen en kanoën, dag 4 de draad en zwemmen, dag 5 zoo, dag 6 vrij spel, dag 7 klaar maken en naar huis.

Jonas

Wie ben ik?

Mijn naam is Lot
Ik heb bruin haar en niet zo lang haar
Ik heb oranje met groen en blauwe ogen
Ik rijd paard al drie jaar
Ik heb een broer genaamd Seb
Ik twee katten een broertje en een zusje, ze heten Mattie en Cleo
Ik heb een hond genaamd Guust
Ik ben tien jaar
Ik ben op 12 november jarig
Mijn kledingstijl is baggy
Ik draag oorbellen
Het ras van mijn hond is een Boston terriër
Mijn lievelingskleur is rood
Mijn vriendinnen zijn Elisa, Zoë, Jytte, Lana, Lena en Liv
Mijn beste vriend is Karsten uit mijn vorige school
Mijn lievelingseten zijn frietjes
Ik zit in het zesde leerjaar
Ik zit op tekenacademie op school
Mijn lievelingsdieren zijn katten, honden en paarden
Wij gaan altijd met ons gezin naar de Meifoor

Lot

Vissen

Ik hou van vissen en ga graag op allerlei soorten plaatsen vissen. Bijvoorbeeld op het strand in Zeebrugge of op een vijver. In de Kempen is er een vaart naast het huis van mijn opa en oma. Ik vis vooral op blankvoorn, baars, zonnebaars, stekelbaars en snoek.

Wat er allemaal in het kanaal naast mijn opa zijn huis is: snoek, karper, baars blankvoorn, zonnebaars.

Als ik op het kanaal ga vissen tussen Zeebrugge en Dudzele, dan vis ik vooral op zeebaars en harder. Het materiaal dat ik gebruik om te vissen is een dobber, maar ik vis ook met lepels en shads.

Vissen is heel leuk, ik vind vissen een van de leukste dingen.

Marcel

Halfzussen

Ellie en ik zijn geen echte zussen en er zijn weinig mensen die dat weten. Ik en Ellie zijn halfzussen. We hebben een andere papa. Arno is niet mijn papa dus. Ik zie mijn papa alleen in het weekend. Vaak is er op zondag een feest of gaan we naar ergens gaan eten met de familie of dus is het ook vaak 1 keer in een week. Ellie ziet haar papa elke dag. Maar als ik en Ellie geen echte zussen zijn, wat is Leonie dan. Leonie is hetzelfde, niet mijn echte zus en zoals Ellie ziet ze haar papa elke dag.

Zoë

Spanje

Ik kwam aan in Spanje, het was al super warm. We gingen direct naar een restaurant. Mijn papa en mijn nonkel gingen om de huurauto. Als ze aankwamen hebben we nog 2 uur gezeten. En dan zijn we naar het huisje gegaan, we zijn direct in het zwembad gesprongen. We zijn twee dagen later gaan wandelen, het was super warm.  We zijn paar dagen later naar het strand gegaan. Het waren supergrote golven. Mijn neef heeft zich twee keer pijn gedaan. We hebben na het strand een grote wandeling gedaan. Mijn neef heeft een bal gekregen, we hebben dan gevoetbald. Mijn nonkel en mijn papa maakten iedereen wakker door het lawaai. Mijn broer was het enige die niet wakker was geworden. We hebben nog paar dagen gezwommen en gewandeld. We zijn dan naar het vliegveld gegaan.  Half tien zijn we op het vliegtuig gegaan. We zijn om twaalf uur geland en we waren om 1 uur thuis.