dinsdag 19 februari 2019

Souki

Souki is ons nieuw katje (kitten). Ze is 8 maanden oud. Mijn tante liep eens in het stad en toen zag ze een katje lopen op straat. Het volgde mensen, mijn tante vroeg aan hen of het katje van hen was. Ze zeiden van niet. Dus nam ze het katje mee naar haar huis. Ze verzorgde het, en probeerde het baasje te vinden. Ze ging ook naar de dierenarts, en ze was niet gechipt. Ze kon het katje niet houden, omdat ze al een hond heeft en katten en ze kwamen niet goed overeen. Dus vroeg ze op Facebook of iemand het katje wilde houden. En mijn mama wilde het heel graag houden! Mijn papa was niet zo enthousiast. Maar uiteindelijk vond hij het ook goed. En ik was ook super blij!! Mijn tante hield het katje nog een weekje bij haar omdat ze zeker wilde weten dat het geen baasje had. En dat had ze ook niet. Dus bracht ze het naar ons. Ze is super klein en schattig! Maar we hebben natuurlijk al een kat Kito. Dus we waren bang dat ze niet goed overeen zouden komen. De eerste dag dat ze bij ons was snuffelde ze door heel het huis. Kito was boven aan het slapen. Toen hij naar beneden kwam, snuffelden ze aan elkaar, maar vochten niet. Souki is heel wild ze sprint de trap op en dan weer af en weer op en af... En ze wil altijd spelen met Kito maar Kito wil slapen. Ze is ook heel lief! Ze geeft kopjes, en spint en ze komt tegen of op je liggen. Ze is echt super lief. Ze is ook verslaafd aan eten. Dat komt waarschijnlijk omdat ze op straat heeft geleefd en honger had. Ik hou van mijn katjes!!!

Mila
klas 6