dinsdag 19 februari 2019

Pesten

Pesten. Het gebeurt overal. Ik wou dat het niet zo was. Waarom zou je iemand pesten? Wat maakt dat nou dat iemand dikker is dan iemand anders of een andere huidskleur of noem maar op. Ik vind dat pesten moet stoppen! Gewoon als je daar over nadenkt dat je iemand zou pesten dat je die andere persoon zou uitschelden voor hoe hij is dat kan toch gewoon niet! Als ik op school iemand zie die gepest wordt, zou ik zeker helpen. Want gewoon als jij dat zou zijn, zou je toch ook graag hebben dat iemand je helpt. Als je pest, kwets je gewoon mensen en die mensen worden dan onzeker. En stel je voor dat die persoon dan zo hard gepest word en dan zelfmoord zou plegen, dan zou ik mij als pester daar zo enorm schuldig over voelen. Die pesters zitten gewoon zelf niet goed in hun vel. Maar dat laat niet toe dat je daar iemand anders mee pijn moet doen.

Ana-Lou
klas 6